AnimatieShop, Een animatie maken van een paar plaatjes.

en andere animatie programmas
Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

AnimatieShop, Een animatie maken van een paar plaatjes.

Bericht door Marianne » 24-04-2010 18:53

Een animatie maken van een paar plaatjes

We zorgen eerst voor 2 of meer dezelfde plaatjes of foto's door een plaatje te dupliceren
1ste plaatje doe je niks aan en het andere plaatje vervorm of verander je iets. (Kan met meer plaatjes)

Het gaat er dus om, dat je een paar iets verschillende plaatjes krijgt, die je kan gebruiken om er een animatie mee te maken.

================================================

Dan start je je AnimatieShop op.

Afbeelding

Klik linksboven op "Bestand" en dan op "Wizard Animatie" dan krijg je schermpjes,
Klik daar steeds op volgende

Afbeelding

Je ziet ook dat je ergens kan instellen hoe snel de animatie moet worden, hoe hoger het cijfer hoe langzamer de animatie is.
je kan het later ook nog veranderen als de plaatjes op het werkvlak staan. Ik zet het voorlopig op 60

Afbeelding

totdat je een schermpje ziet met "Afbeelding toevoegen" klik daarop en zoek je 2 (of meerdere) plaatjes
Klik dan onderaan dat schermpje weer op volgende en dan op "voltooien"

Afbeelding

Je ziet dan je 2 plaatjes (of meerdere) aan elkaar op het werkvlak staan.

Klik dan op het 2de icoontje van rechts (filmstrip) en je ziet een apart schermpje met je bewegende animatie.

Afbeelding

Gaat het te vlug of te langzaam klik dan de bewegende animatie weer weg.
( dus niet de 2 aan elkaar stilstaande plaatjes. maar het bewegende plaatje)

Afbeelding

Klik boven op de balk op "Animatie" en dan klikken op " eigenschappen voor frame" en zet dan het cijfertje op het schermpje anders (hoe hoger het cijfer hoe langzamer je animatie wordt) ik zet het nu op 90

Dan klik je steeds op het icoontje (filmstrip) om te kijken of het goed is. Is het niet goed dan klik je de animatie weer weg en doe dat steeds opnieuw zoals hierboven staat, totdat het naar je zin is.

Als de animatie naar je zin is dan klik je het niet meer weg maar laat je bewegende animatie staan en sla je dat op.

Bij "Bestand" klikken op "Opslaan als..." dan krijg je een schermpje en verander daar niks aan, Kies alleen bovenaan waar je wil dat het opgeslagen wordt
Laat de naam (animation) en GIF bestand (Gif is voor animaties) staan. De naam kan je altijd later nog veranderen als het al ergens opgeslagen is.
(Ik krijg als ik de naam gelijk verander altijd een foutmelding, maar misschien dat jullie daar geen last van hebben)

Kies dan voor "Opslaan" dan "volgende" en weer volgende en dan als laatst op "voltooien".

De knipoog is gedaan met 2 plaatjes en de rechtse animatie is gedaan met 6 verschillende plaatjes.

Afbeelding . . . Afbeelding



.

Plaats reactie