AnimatieShop, Glittertjes op een plaatje zetten

en andere animatie programmas
Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

AnimatieShop, Glittertjes op een plaatje zetten

Bericht door Marianne » 24-04-2010 19:02

Glittertjes op een plaatje zetten. Ook mooi op een plaatje met sieraden.

(Werkt hetzelfde als deze uitleg "Klik HIER")

(Ik gebruik weinig voorbeeldplaatjes in deze uitleg omdat als ik er een PrintScreen van wil maken, ik steeds een foutmelding krijg en Alles weer opnieuw moet opstarten.) :badcomp:
--------------------------------------------------------------
Sla deze Afbeelding glitter animatie op. (met rechts erop klikken en "Albeelding opslaan als....)

Start Animatieshop
Bij "Bestand" op "Openen" klikken en je plaatje opzoeken.
Bij "Bestand" op "Openen" klikken en de animatie glitter opzoeken.

Je ziet dat de glitter uit 2 frames (plaatjes) bestaat, Dus moet je ook 2 achtergrondplaatjes hebben anders werkt straks je animatie niet. (Bestaat een animatie uit meer frames dan moet je ook meer achtergrondplaatjes maken.

We gaan dus eerst van het achtergrondje ook 2 frames maken.
Klik op het blauwe randje boven je achtergrondje zodat dat plaatje geactiveerd is.
Klik dan bij "Bewerken" op "Selectie dupliceren" en dan heb je 2 achtergrondjes, (heb je een animatie met meer frames dan moet je dat herhalen tot je net zoveel achtergrondjes hebt als de animatie)
Onderaan je achtergrondje zie je een schuifje en dat schuif je met je ingedrukte muis naar links zodat je het eerste plaatje voor je hebt staan, daar moeten we namelijk de glitter animatie in zetten.(anders werkt het niet goed)

Klik op het blauwe randje boven je glitter animatie zodat dat is geactiveerd.
Dan bij "Bewerken" op "Alles selecteren" en dan zie je een blauw randje om beide frames van de animatie
Dan bij "Bewerken" klik je op "Kopieren" . Er gebeurd niets maar is opgeslagen.

Dan klik je weer op het blauwe randje boven je achtergrondplaatje zodat dat is geactiveerd en gaan we daar de glitter op plakken.
Klik bij "Bewerken" op "Alles selecteren"
Klik bij "Bewerken" op "Herhaald plakken"

Afbeelding

Klik bij "Bewerken" op "Plakken" en dan op " in geselecteerde frame"

Afbeelding

Je ziet dan het glittertje aan je pijltje hangen en dat zet je ergens neer op je achtergrondplaatje, door te klikken laat het los

Steeds herhalen "Klik bij "Bewerken" op "Plakken" en dan op " in geselecteerde frame"
Net zolang tot je genoeg glittertjes op je plaatje hebt gezet.

Afbeelding

Klik dan op het 2de icoontje van rechts (filmstrip). En kan je zien hoe je animatie er dan uitziet,

Bij "Bestand" klikken op "Opslaan als..." dan krijg je een schermpje en verander daar niks aan, Kies alleen bovenaan waar je wil dat het opgeslagen wordt
Laat de naam (animation) en GIF bestand (Gif is voor animaties) staan. De naam kan je altijd later nog veranderen als het al ergens opgeslagen is.
(Ik krijg als ik de naam gelijk verander altijd een foutmelding, maar misschien dat jullie daar geen last van hebben).

Afbeelding

Op mijn startpagina http://traveltrucker.startbewijs.nl/ in het linkse rijtje kan je linken naar animatie site's vinden,

============================================

Op deze heb ik op dezelfde manier sterretjes gezet op de ring en haar ooglid. (Waren maar 2 frames)
Een lesje die ik heb gevonden op het internet en gemaakt.
Afbeelding



.




.

Plaats reactie