AnimatieShop, Een animatie op een plaatje zetten

en andere animatie programmas
Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

AnimatieShop, Een animatie op een plaatje zetten

Bericht door Marianne » 24-04-2010 19:04

Een animatie op een plaatje (achtergrondje) zetten

We gaan een animatie (Het konijn) op een plaatje zetten met Animatieshop.
(Ook een glittertekst of plaatje is een animatie)

Afbeelding Afbeelding

Bestand - Openen (en je plaatje het achtergrondje zoeken en openen).
Bestand - Openen (Dan open je je animatie/gifje)in mijn geval het konijn.
Afbeelding

Het konijn bestaat uit 8 plaatjes, Klik op Bewerken en dan op "Alles selecteren" zodat het allemaal een blauw randje heeft.
Afbeelding

(als het teveel plaatjes zijn dan kan je ze verminderen door te klikken op de balk op "animatie" en "Delen van animatie schrappen" dan verminder je ook de KB's .)

Nu moet het achtergrondje ook bestaan uit evenveel plaatjes, dus moet je het dupliceren totdat je er ook 8 hebt.
Klik op Bewerken en op "Selectie dupliceren" net zo vaak totdat je genoeg plaatjes heb, (onderaan het plaatje kan je zien hoeveel het er zijn)
(Heb je teveel plaatjes dan kan er een paar verwijderen. Klik op een plaatje met links en dan met rechts en op knippen.)
Klik dan ook op Bewerken en "Alles selecteren" zodat ze ook allemaal een blauw randje hebben, (net zoals bij het konijn) wel op letten dat alle randjes blauw en dus geselecteerd zijn.

Scrol naar het eerste plaatje van je achtergrond. omdat je daar het konijn op gaat zetten.
Maak het konijn actief door boven op het blauwe randje te klikken, en dan bij Bewerken op "Kopieeren" klikken.

Maak dan het achtergrondje actief door op het blauwe randje boven het achtergrondje te klikken, en dan bij Bewerken op "Herhaald plakken" klikken en dan bij "Plakken" op "Plakken in geselecteerd frame" zie voorbeeldje, (ik heb rode stipjes gezet bij de regeltjes die we in deze uitleg allemaal gebruiken))
Afbeelding

Dan hangt het konijn aan je pijltje en kan je het op de goede plek zetten in het eerste frame van je achtergrondplaatje.
Door weer op "Plakken" en "Plakken in geselecteerde frame" te klikken kan je er nog meer op zetten.

(Je kan ook het eerste plaatje van het konijn met je pijltje "slepen" naar het eerste plaatje van je achtergrond en het daar gelijk op de goede plek zetten. Wil je er meer op zetten moet je het konijn wel eerst dupliceren omdat op deze manier het konijn van je animatie op de achtergrond staat en de frames nu leeg zijn, Je heb het immers niet gekopieerd)

Klik op het blokje op de balk rechts om de animatie te starten. (zie voorbeeldje)
Afbeelding
Dan zie je je animatie op een nieuw schermpje

(Wil je hem langzamer of sneller laten afspelen,?? Klik dan eerst de bewegende animatie weg en klik dan op Animatie (boven in de balk) en dan op "Eigenschappen voor frame" dan krijg je een schermpje en daar kan je een getal veranderen, hoe hoger hoe langzamer.
Afbeelding

Klik bij Bestand op "Opslaan als..." en dan steeds op "Volgende" (wijzig nog niks aan de naam dat kan je later nog doen).

Dan is dit het resultaat, Ik heb er 3 opgezet (waarvan ik er 1 heb "gespiegeld" ) Je kan er ook andere verschillende animaties bij zetten i.p.v. alleen een konijntje maar dan moeten het evenveel frames (plaatjes) zijn, in dit geval ook 8.
anders moet je er een paar frames uitknippen of animaties zoeken die evenveel frames hebben

Afbeelding

Voor nog een uitleg: Klik HIER

___________________________________________________________
Als je maar 1 animatie op je plaatje wil zetten dan kan je het ook doen met het gratis online programmaatje "Online-Image-Editor" een uitleg staat in de topic van dat programma. is wat makkelijker.

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 24-04-2010 19:05

Zo kan je het ook laten sneeuwen door er een sneeuwanimatie op te zetten, net zo vaak op je plaatje plakken totdat alles is bedekt met sneeuw, waar je de sneeuw wil hebben.

Dit zijn 3 sneeuw animaties.
(de linkse en rechtse kan je niet zien omdat het witte sneeuw is op een witte achtergrond, maar je kan het wel opslaan en dan ergens op een andere gekleurde achtergrond gebruiken.
- Afbeelding - Afbeelding - Afbeelding -

Met de linkse animatie heb ik de sneeuw gemaakt op het plaatje van Daron de hond van Alwine.
Afbeelding

En op deze heb ik op dezelfde manier sterretjes gezet op de ring en haar ooglid. (Waren maar 2 frames)
Een lesje die ik heb gevonden op het internet en gemaakt.
Afbeelding

Plaats reactie