AnimatieShop, Uitleg voor beginners.

en andere animatie programmas
Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

AnimatieShop, Uitleg voor beginners.

Bericht door Marianne » 24-04-2010 19:10

Hier wat lesjes voor AnimatieShop,,
Klik HIER en HIER en HIER

Hieronder kan je nog meer linken vinden voor AnimatieShop lesjes
http://traveltrucker.startbewijs.nl/

Je kan normale animaties maken ,zie plaatje links (de moeder van Trapo onze kater ) die knipoogt .Maar je kan ook kiezen voor verschillende effecten zoals het plaatje rechts, dan moet je 2 plaatjes van dezelfde grootte hebben .En dan bij "Effecten" en dan "Beeldovergang invoegen" daar kan je uit verschillende effecten kiezen. Is simpel gewoon ergens op klikken en kijken welke je leuk vind.

Afbeelding-------- Afbeelding

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 24-04-2010 19:12

De poes hierboven die knipoogt heb ik gemaakt met 2 plaatjes ( 1 met een oog dicht en het andere plaatje met haar ogen open)
(Afbeelding hoeft niet perse een PSP bestandje te zijn want het kan ook gewoon met JPEG bestandjes dus gewone plaatjes .(Let op, de naam wijzigen kan je pas later doen als het al opgeslagen is)
Het getal die je kan invullen voor de snelheid, is hoe hoger hoe langzamer de animatie wordt.
Voor de uitleg. Klik HIER

Op deze manier kan je een soort filmpje maken en moet je minstens 2 plaatjes (of meer) nemen die elkaar opvolgen, door bijvoorbeeld een foto of plaatje te dupliceren en daar aan de volgende steeds iets te veranderen.
Zo kan je een animatie (gifje) maken.

Deze Afbeelding - plus deze - Afbeelding-is deze-Afbeelding

Hieronder heb ik 12 x de achtergrond gedupliceerd en daar steeds de dame iets verkleind en gespiegeld een stukje verder op de achtergrond gezet. Daarna alle plaatjes opgeslagen als JPEG bestand en toen verder zoals in de link hierboven is beschreven.

Dit is een lesje die ik heb gemaakt op het PSP geknutsel forum van Yvonne, http://pspgeknutsel.multiforum.nl/
Wil je ook dit mooie plaatje maken ?? ga daar dan maar eens kijken. De lesjes worden daar goed beschreven.
En als het niet lukt dan vraag je het gewoon aan Yvonne.

Afbeelding

Plaats reactie