Imikimi Uitleg (wel gratis plugin downloaden)

Pixlr en Sumo Paint en piZap en Online-Image-Editor en Imikimi
Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Imikimi Uitleg (wel gratis plugin downloaden)

Bericht door Marianne » 23-04-2010 00:17

Imikimi is niet online maar kan je wel gratis downloaden en is maar een klein bestandje (plugin)

Het programma Imikimi, Klik HIER

Heel leuk programma met veel mogelijkheden.
Je foto in allerlei achtergrondjes zetten.

Imikimi is veranderd dus het kan zijn dat de uitleg niet meer helemaal klopt. Sorry daarvoor en zodra ik tijd heb zal ik dat veranderen, maar het principe is hetzelfde.

Je moet eerst een account aanmaken (registreren) en dan kan je pas inloggen en dan kan je een plugin installeren

Afbeelding

Dan kan je de plugin installeren "Klik HIER"

Zoek je een categorie, klik dan op "Browse' of Browse Kimi's"
Dan kan je gaan kiezen tussen de vele voorbeeldjes.
Je klikt op een afbeelding en daar zal ook bijstaan 'Customize this Kimi'. Klik hierop en je krijgt een scherm met je gekozen afbeelding en dan kan je je eigen foto er in gaan zetten.

Bij het voorbeeldje hieronder kan je als je met je ingedrukte muis op bijvoorbeeld de laars (of andere voorwerpen) gaat staan (eerst op klikken), deze ook verplaatsen.

Afbeelding

Je hoeft maar eenmalig een plugin te installeren en een account aan te maken.
Wel moet je opnieuw even inloggen als je met het programma wil gaan werken omdat je wel een Plugin maar niet het programma zelf gedownload heb..



,

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 23-04-2010 20:03

Uitleg van Jetteke

Ga naar http://www.imikimi.com en meld je aan
Afbeelding

Er zijn verschillende manieren om naar een kimi of kimiartiest te zoeken
A= via artiest zelf
B= via categorie
C= via zoeken
Wij klikken op A
Afbeelding

Dan heb je weer 2 mogelijkheden
A= direct een artiest aan klikken
B= verder in de ranglijst zoeken
Wij kiezen voor B]

Afbeelding

Ik kies nu even voor mezelf natuurlijk, klik op mijn naam
Afbeelding

Je komt nu op mijn homepage
Je hebt nu weer 2 mogelijkheden om een kimi te kiezen
A= via menu of te wel categorie
B= direct via kimi
Wij gaan nu voor B
Afbeelding

Klik nu rechts boven op customize
Afbeelding

wil je nog wat veranderen aan de kimi dan kies je voor SWITCH TO ADVANCED.
Wil je direct een foto toevoegen dan kies je ADD PHOTO

Wij kiezen voor ADD PHOTO
Afbeelding

Nu moeten we nog 3 dingen doen
1= zorg dat je foto mooi in de kimi komt je kunt er mee schuiven
2= klik op okay dan verwijder je de orginele foto en blijft alleen jou foto in de kimi
3= klik op SAVE, dan sla je je kimi op

Afbeelding

Nu krijg je de eindpagina hier kun je van alles doen en vinden, zie de uitleg op het plaatje zelf hieronder!
Afbeelding[/size]

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 23-04-2010 20:11

Bij Imikimi heeft nu iedereen een eigen homepage. In het linker menu staat meestal de naam van het soort kimis en als je daar op klikt opent die pagina en kun je op de kimi klikken die je leuk vind. en die kun je dan gebruiken.

Even een kleine uitleg van de vernieuwde imikimi

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

Groetjes Jeanette




,

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 23-04-2010 20:45

Waar vind je het vuilnisbakje om je creaties te verwijderen.

Uitleg van Monneke.

Afbeelding

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 23-04-2010 21:04

imikimi, Uitleg voor beginners.

Bij Categories kan je heel veel leuke of mooie plaatjes vinden.

Afbeelding

Kies er 1 uit en klik op het plaatje die je leuk vind.
Dan zie je het plaatje in het groot. en klik er nog een keer op.

Krijg je het bewerkings-programma te zien met je gekozen plaatje
Klik weer op het plaatje op de plek waar de foto moet komen of op "Add Photo"

Afbeelding

Je krijgt dan een schermpje waar je je eigen foto kan zoeken die je ergens op je PC hebt staan.

Je kan je foto vergroten en verkleinen door de lijntjes (blauwe blokjes) te verzetten met ingedrukte muis., of met je pijltje op de foto kan je de foto verschuiven. Je kan de foto ook verdraaien met het groene balletje.

Afbeelding

Klik op "advanced" voor meer mogelijkheden . Je ziet dan rechts allerlei gereedschap om je plaatje te verfraaien of om er een tekst op te zetten (Klik dan op de "T"). En voor uitleg om er een tekst op te zetten "Klik HIER"

Afbeelding

Klik op "Resize canvas" om het "hele" plaatje te verkleinen of vergroten, Maak het van onderen wat langer zodat de reklamenaam van imikimi onder je plaatje komt te staan en je het later met het programma Online-Image-Editor eraf kan snijden. Voor uitleg Klik HIER
Gewoon allemaal even uitproberen, met het pijltje boven in de balk die naar links wijst kan je een handeling weer ongedaan maken.

Afbeelding

Bij "save" kan je het opslaan. (zie voorbeeldje hierboven ,links)

Daarna kan je er voor kiezen om bij "share" je plaatje ergens op te slaan

Afbeelding

Wil je je plaatje op je PC ergens opslaan, dan met rechts op je plaatje klikken en kiezen voor "Afbeelding opslaan als....."
Soms lukt dat wel en soms niet.
Staat er op het schermpje die je dan krijgt Naamloos en Bitmap dan gaat het niet. (Bewegende plaatjes die bewegen dan niet meer omdat je die moet opslaan als GIF bestandje)

Afbeelding

Zie je een nummer staan en GIF dan lukt het wel en beweegt je plaatje (als het een bewegend plaatje is) na het opslaan.

Zie je "naamloos en Bitmap" staan. Klik dan opnieuw met rechts op je plaatje en kies nu voor "Eigenschappen"
dan krijg je een schermpje met een "Adres (URL) wat begint met http en eindigt met gif (als het een bewegend plaatje is).

Afbeelding

Kopieer dat
(blauw maken met je ingedrukte muis dan met rechts op de blauwe of zwarte regel klikken en klik op kopieer of copy, er gebeurd niets maar is wel tijdelijk opgeslagen )

Dan plak je het in je browser of adresbalk,
(waar je dingen intypt als je wat op het internet zoekt) daar klik je met rechts op en kies dan voor plakken of paste)

Afbeelding

Klik dan op zoek (search) of enter. Dan zie je je plaatje weer staan en kan je het wel met rechts erop klikken opslaan.

Weet iemand een makkelijker manier, laat het dan even weten.

Kies dan bij "status" hoe en of, je je plaatje wil opslaan bij Imikimi zelf,
Publisch, kan iedereen zien
Unpublished, Niet publiekelijk, Prive dus.
Delete is verwijderen. (Doe ik meestal als ik mijn plaatje heb opgeslagen op mijn PC)

Afbeelding



,

Plaats reactie