Imikimi , Met lagen werken en een eigen Creatie maken.

Pixlr en Sumo Paint en piZap en Online-Image-Editor en Imikimi
Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Imikimi , Met lagen werken en een eigen Creatie maken.

Bericht door Marianne » 23-04-2010 20:53

Met lagen werken en een eigen Creatie maken.

Met imikimi kan je ook met lagen werken, Lagen moet je zien als dunne doorzichtige velletjes die net als een boek op elkaar liggen.
Zo kan je elke laag apart bewerken door links op zo'n laag te klikken. ("activeren" noemen ze dat)

Zo kan je ook bij een bestaande gekozen imikimi een voorwerp of tekst verplaatsen of verwijderen (bij verwijderen, daarna boven op de balk op het kruisje klikken).
En er weer eigen andere plaatjes of animaties op zetten.

Afbeelding

-----------------------------------------------------------------
We gaan zelf een Creatie maken.
-----------------------------------------------------------------
Klik op de balk op "Make a kimi"

Afbeelding

dan krijg je een leeg vel. Klik daar linksboven op "Resize canvas" en maak je lege vel zo groot mogelijk, zodat imikimi onderaan op het randje komt te staan en het er makkelijker af te snijden is.

Afbeelding

als je geen gereedschap rechts zie staan klik dan op "Advanced"

Afbeelding

Je kan nu zelf een eigen achtergrond plaatje (kan ook met een bewegend plaatje )zoeken die je van tevoren al hebt opgeslagen ergens op je PC. Hetzelfde als je een foto erop wil zetten
Je doet dat door op het icoontje linksboven te klikken, Je krijgt dan een schermpje en daar kan je dan een foto of plaatje op je PC opzoeken . Klik op je gekozen foto en dan op "openen".

Afbeelding

Je kan er meerdere foto's of tubes( zijn plaatjes zonder achtergrond) op zetten.

Afbeelding

Het plaatje kan je ook verdraaien met het groene balletje.

Afbeelding

Met ingedrukte muis op een foto kan je zo'n foto ergens anders neerzetten.

Afbeelding

Wil je een foto weer weghalen dan klik je links op de laag van die foto en dan op het kruisje. (bovenaan op de balk)

Afbeelding

------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
Je kan i.p.v. een achtergrond plaatje ook een kleur nemen door rechts op een kleur te klikken, Je ziet dan dat je achtergrondje die kleur klrijgt.

Op een gekleurde achtergrond kan je ook je foto's of tubes opzetten.
Ik zet hier 2 plaatjes met transparante achtergrond op (ik heb hier PNG bestandjes gebruikt,)

Afbeelding

Links kan je de lagen naar boven of onderen schuiven met je ingedrukte muis. Eerst zit de vrouw achter de motor en als ik haar laag naar boven sleep dan zit ze voor de motor,

Afbeelding

Nu ga ik alleen met de laag van de vrouw wat doen, Ik klik links op de laag van de vrouw die is nu geactiveerd.
Ik klik rechts op het blokje met de C (met de verschillende kleuren) en kies daaronder in de balk voor groen.

Afbeelding

Je ziet dat nu alleen de laag van de vrouw een groene kleur krijgt.

Afbeelding

ook met de schuifjes onder kan je leuke effecten maken.

Afbeelding

Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------
Als je de reklamenaam imikimi eraf wil hebben. Hou daar met het maken van je Creatie dan rekening mee en zet niks op het onderste randje.
Linksboven je plaatje staat "Resize canvas" Probeer de onderste laag naar beneden te trekken met je ingedrukte muis zodat je een extra randje krijgt (waar de tekst imikini dan op staat) zodat je dat er later weer af kan snijden.

Dan kan je later met Online-Image-Editor het onderste randje eraf halen
Klik HIER voor uitleg.
En Klik HIER voor het online programmaatje.

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 23-04-2010 20:54

Ik heb dit plaatje hieronder gemaakt met mijn eigen achtergrond en plaatjes.
Zet er met imikimi eerst je eigen achtergrondje op en dan de tubes of animaties.
(Mijn eigen hoofd had ik eerst op het lichaam van een cowgirl tube gezet met een ander programma. )
Kies voor "make a kimi" voor een leeg vel als je zelf een eigen achtergrondplaatje wil gebruiken.Je kan er dan zelf je plaatjes en animaties op zetten. (zie uitleg berichtje hierboven)

Wil je een hoofd of een andere foto zonder achtergrond gebruiken, maak dan eerst een tube (is een plaatje met transparante achtergrond) en sla het op als PNG bestandje.
Ik heb zelf een mapje gemaakt met mijn eigen verzameling tubes (PNG bestandjes)Hoe je die kan maken met PaintNet. Klik HIER
Je moet ze als ze klaar zijn, opslaan als PNG bestandje.
Je kan ook GIF bestandjes erop zetten (Een bewegend plaatje/ animatie is altijd een GIF bestandje)
Zoek je animaties kijk dan op mijn startpagina in de linkse kolom. Klik HIER

Afbeelding

Plaats reactie