PHOTOPLUS, Zelf een tube maken.

PhotoFiltre en PaintStar en PaintNet en PhotoPlus
Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

PHOTOPLUS, Zelf een tube maken.

Bericht door Marianne » 23-04-2010 09:43

Een tube (plaatje met transparante achtergrond) maken met PhotoPlus.

Klik linksboven op het gele mapje en open je plaatje waar je een tube van wil maken.
De achtergrond transparant maken gaat alleen als we van het plaatje eerst een laag maken van de achtergrond
Je ziet rechts bij de schermpjes een schermpje van de lagen (Layer Manager)
Je ziet dat bij je plaatje "Background" staat (is achtergrond) daar moeten we eerst een laag van maken. door met rechts op "Background" te klikken en dan te kiezen voor "Promote to layer" (maak er een laag van).

Afbeelding

Als het een drukke achtergrond is dan doe je het met het gummetje.
Klik links op je gummetje en gum de achtergrond weg. (Ik weet niet of jullie er last van hebben, maar zodra ik rechts in het schermpje de grootte van het gummetje wil vergrootte krijg ik een foutmelding en sluit het programma :BangHead: )
Je ziet dan blokjes tevoorschijn komen en dat betekent dat de achtergrond transparant is.

Afbeelding

Als je een effe achtergrond heb, dan is het nog makkelijker, je klikt dan met het "Kleur selectie" gereedschap op de achtergrond en je ziet stippellijntjes lopen,

Afbeelding

(Zet rechts in het schermpje van "Tool Properties) de " Tolerance" op 20
Hoe hoger hoe meer en beter je vlak geselecteerd wordt. Meestal staat hij goed met tolerantie 20.

Afbeelding

Klik dan boven op de balk bij "Edit" op "Cut" (is knippen) en dan zie je ook de blokjes ,wat betekent dat je achtergrond transparant is.

Afbeelding

Haal de stippellijntjes weg door boven op de balk bij "Select" op "Deselect" te klikken.

Sla het op als PNG bestandje
En je tube is klaar.




.

Plaats reactie