PhotoFiltre-STUDIO, Filters in PhotoFiltre Studio zetten

PhotoFiltre en PaintStar en PaintNet en PhotoPlus
Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

PhotoFiltre-STUDIO, Filters in PhotoFiltre Studio zetten

Bericht door Marianne » 23-04-2010 16:08

Zelf filters (Plugins) in PhotoFiltre Studio zetten.

Op mijn startpagina http://traveltrucker.startbewijs.nl/ in het tweede rijtje kan je Filters (Plugins) vinden.
(Het moeten 8bf bestandjes zijn) die ook gebruikt worden in PaintShopPro
Zoek een filter en sla het ingepakte bestandje even ergens op bijvoorbeeld bij je documenten ofzo.
(Zodra het uitgepakt is kan je dat weer verwijderen)
Pak het uit met Winrar in de plugin map van PhotoFiltre Studio. Je krijgt een schermpje waar je je Plugin mapje op kan zoeken van PhotoFiltre StudioX

(Je kan ook zelf een eigen filter mapje maken buiten PhotoFiltre en overal neerzetten, dan zet je ze daar in. Zelf heb ik dat ook voor PaintShopPro en dezelfde filter map kan ik dan ook gebruiken in PhotoFiltre STUDIO zodat ik dezelfde filters kan gebruiken)

Ga naar de C schijf en dan op het plusteken ervoor klikken en kiezen voor "Program Files" en zoek dan PhotoFiltre StudioX op

Afbeelding

Daarin zitten mapjes waar je zelf ook Brushes, Maskers (Mask) en Patterns en Textures in kan zetten.
Kies nu voor het mapje "Plugin" en klik daarop en dan op OK onderaan het schermpje.
(Of zoek je eigen mapje met filters die buiten PhotoFiltre ergens op je PC staat)
Zet daarin je 8bf filters

Start je programma van PhotoFiltre Studio op.
Dan bovenaan de balk klikken op "Gereedschappen" en dan op "Voorkeuren"
Je krijgt dan een schermpje, klik rechts waar mappen staat op dat blauwe V teken (kan op jou PC ook een klein zwart driehoekje zijn) en klik op 8BF

Afbeelding

Klik dan op de kleine gele mapjes en zoek je map op je PC op waar jij je 8bf filters in heb gezet.Afbeelding
Klik dan op OK

Je moet dan PhotoFiltre Studio opnieuw opstarten en dan zie je je filters pas.

Afbeelding

Zet eerst een plaatje op je werkblad anders werken de meeste dingen niet.
Dan klik je bovenaan op "Filter" en je ziet onderaan de "Filters 8BF" staan, daarin zitten je zelfgeplaatste filters.

Afbeelding

Als je veel Plug-ins hebt en je gebruik ze niet vaak dan kan je ze uitschakelen bij het opstarten bovenaan bij "Gereedschappen" dan "Voorkeuren" en dan bij de mappen voor "Opstarten" kiezen, daar kan je het vinkje weghalen bij "Plug-ins laden bij het opstarten.
Dan start je programma sneller op.
Wil je dat weer veranderen (door het vinkje terug te zetten) als je met filters wil gaan werken, dan moet je wel steeds je PhotoFiltre Studio opnieuw opstarten.


Als je het programma een beetje onder de knie hebt dan kan je met de filters die ook gebruikt worden bij PaintShopPro ook veel PaintShopPro lesjes maken.




,

Plaats reactie