PHOTOFILTRE, Beginners Lesjes

PhotoFiltre en PaintStar en PaintNet en PhotoPlus
Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

PHOTOFILTRE, Beginners Lesjes

Bericht door Marianne » 23-04-2010 16:21

We gaan deze creatie maken, met PhotoFiltre.
Tip: Print dit eventueel uit zodat je precies kan doen wat er staat.

Afbeelding


Kan ook met foto's of plaatjes van jezelf, En kan ook met 1 plaatje, dit is maar een lesje om te leren hoe je een creatie kan maken. wil je deze plaatjes hieronder gebruiken, klik er op met rechts en sla ze op je eigen PC op.
Afbeelding. . . . Afbeelding
Heb je een foto en wil je die gebruiken i.p.v. de tubes hieronder, maak dan eerst de achtergrond transparant, Zie de topic met "Uitleg"
Afbeelding . . . . Afbeelding


We beginnen met een leeg vel.
Klik op dat witte vierkantje, dan krijg je een schermpje en zet daar je maten in, Ik heb gekozen voor 700 breed en 500 hoog.Dan op OK
Afbeelding

Klik boven op de balk op het icoontje waar ik een pijltje bij heb gezet, We gaan een verloop maken.
Je krijgt een schermpje en vink aan de duotoon en kies 2 kleuren,Vink aan "Van boven naar onder" Ik heb de dekvermogen op 50 staan. Klik op OK

Afbeelding

Je klikt met je pipetje op je blauwe kleur van je achtergrondje en ziet dat het blokje van de voorgrondkleur die kleur krijgt, Klik nu op het emmertje (vulgereedschap) en gooi die kleur in het zwart rechts van het oog zodat dat die kleur krijgt.
Afbeelding
Bij "bewerken" op "Kopieeren" Klik op het blauwe randje boven je achtergrondje met het verloop. En klik dan bij "Bewerken" op "plakken"
Zet met je pijltje het oog helemaal naar links. Klik met rechts op het oog dan krijg je een schermpje en kies daar voor "Opties voor plakken"

Afbeelding . . . . Afbeelding

Schuif met je pijltje de dekvermogen op 30 (of wat jij mooi vind) zodat het plaatje waziger word. Klik op OK
Dubbelklikken op dat icoontje, zie voorbeeldje hieronder, dan zie je de selectie (stippellijntje) niet meer.

Afbeelding

Klik weer met het emmertje (vulgereedschap) op het zwart van de achtergrond van de bloem.
Klik op het blauwe randje boven de bloem en dan bij "Bewerken" op "Kopieeren"
Klik dan op het blauwe randje boven je nieuwe creatie (achtergrondje) en dan bij "Bewerken" op "Plakken"
Zet de bloem helemaal rechts en zet je pijltje precies op het linkse lijntje, en schuif het naar rechts zodat je het oog helemaal kan zien. zie voorbeeld.

Afbeelding

Klik (net zoals bij het oog) met rechts op de bloem dan krijg je een schermpje en kies daar voor "Opties voor plakken"
Schuif met je pijltje de dekvermogen op 30 (of wat jij mooi vind) zodat het plaatje waziger wordt. Klik op OK

Haal het stippellijnte (de selectie) weer weg door te dubbelklikken boven op het icoontje

Nu zet je de gipsygirl erop. Weer boven op het blauwe randje van de gipsygirl en dan bij "Bewerken" op "Kopieeren"
Dan weer op het blauwe randje van je achtergrondje en bij "Bewerken" op "plakken"
Zet de gipsygirl met je pijltje een beetje naar links net naast het oog.
Haal de selectierand weer weg.

Dat zelfde doe je ook met de vlinder, maar die zet je rechts neer. Klik terwijl hij nog geselecteerd is (stippellijntje) met rechts in de vlinder en kies weer voor "Opties voor plakken" en zet het schuifje op 80
Haal dan de selectielijntjes weer weg.

Afbeelding

Klik boven op "Filter" en kies voor "Textuur" en kies daar een effect die je zelf mooi vind, Ik koos voor "Grof gaas"

Afbeelding

Dan boven op "filter" klikken en kiezen voor "PhotoMasque" en kies een leuk randje.
(Extra maskers downloaden, Klik HIER )

Afbeelding

Dan nog een mooi randje erom, Klik boven op "filter" kiezen voor "Kader" en ik koos voor "Grote 3D knop" en "dubbel afgesneden kant"
Afbeelding

Nu eventueel als je dat wil nog een tekst of naam erop.
Klik boven in de rand op de T (van Tekst), en kies een letertype en de grootte van de letter en de kleur en type je tekst.
Klik daarna op datzelfde schermpje links bovenaan op "Effecten"

Afbeelding

En daar kun je een effect aan je tekst geven. Ik koos voor een witte schaduw door "Slagschaduw aan te vinken en een witte kleur te kiezen. De X en Y zijn voor de breedte van de schaduw horizontaal en verticaal.Gewoon alles eens uitproberen.

Afbeelding

En dan opslaan als JPG bestandje.

Afbeelding

Probeer het ook eens met andere plaatjes Klik HIER en kleuren en andere effecten en randjes.
Zou leuk zijn als je je creaties in de topic "Zet hier je creaties met PhotoFiltre" zou willen zetten.

Plaats reactie