PHOTOFILTRE, Brushes en effecten

PhotoFiltre en PaintStar en PaintNet en PhotoPlus
Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

PHOTOFILTRE, Brushes en effecten

Bericht door Marianne » 23-04-2010 16:38

BRUSHES

PHOTOFILTRE
Brushes dat zijn een soort stempels (penselen) die je op een plaatje kan stempelen. (Je kan ze verkleinen en vergroten en wazig maken.)
Bij PaintShopPro noemen ze het "plaatjespenselen"
Er staan er een paar standaard bij je gereedschap zie voorbeeldje

Afbeelding

Een voorbeeld filmpje over hoe je je eigen brushes kan gebruiken in PhotoFiltre.
Klik HIER even wachten tot het balkje vol is en het geladen is,

-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
PHOTOFILTRE STUDIO

Bij PhotoFiltreStudio zie je onderaan de brushes een mapje staan, daar vind je de brushes .
of klik op de aardbei rechtsonder bij je gereedschap
Afbeelding

Links naast het mapje zie je 2 icoontjes om te spiegelen zodat je bijvoorbeeld een hoek brush in elke hoek kan zetten.

"Klik HIER" voor meer uitleg en hoe je zelf Bruches kan maken en in het programma PhotoFiltre STUDIO kan zetten.




,

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 23-04-2010 16:39

Effecten (filters)

Er zijn ook allerlei verschillende effecten bij PhotoFiltre, met 1 klik heb je iets anders, vind je het niet mooi dan kan je het met het rode pijltje weer ongedaan maken.
Afbeelding
Voordat ik een foto bewerk ,maak ik er een kopie van zodat de originele bewaard blijft.
Bij "Afbeelding" op "Dupliceren klikken. en dan de originele wegklikken.
en dan de kopie bewerken.

Bij "Afbeelding" kan je de foto verkleinen of vergroten, klik op "Afmetingen afbeelding" en verander de Breedte of Hoogte.
Zo kan je ook "Afmetingen Canvas" veranderen, dat is de achtergrond.

Bij "Filter" vind je allerlei effecten, met 1 klik is je foto veranderd
en dan wel opslaan als JPEG
Dit is een hond van een kennis, ------------------- Rechts Sepia, en ook dat randje is bij "Filter" gedaan
Afbeelding Afbeelding

Hieronder is gedaan met een filter die ik in het programma erbij heb gezet, (zie de onderste link van het eerste berichtje ) van Plugins De krul kan je kiezen door het rondje in de hoeken aan te klikken waar je de krul wil hebben, en door te schuiven met de rondjes kan je zelf bepalen hoe je krul er uit moet zien,
Met het verfpotje heb ik de blauwe kleur in de hoeken gegooid.
Afbeelding -Afbeelding

Plaats reactie