PHOTOFILTRE, Een verloop maken van 2 kleuren.

PhotoFiltre en PaintStar en PaintNet en PhotoPlus
Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

PHOTOFILTRE, Een verloop maken van 2 kleuren.

Bericht door Marianne » 23-04-2010 16:47

Een verloop maken van 2 kleuren.

Neem een nieuw vel om een verloop op te maken wat je kan gebruiken als achtergrondje.
Klik linksboven op het witte blokje, krijg je onderstaand schermpje, verander daar de grootte zoals je het wil hebben,
Afbeelding

Klik dan op het icoontje voor verloop, (zie voorbeeldje hieronder)

Afbeelding

Dan krijg je een schermpje zoals hieronder.

Afbeelding



,

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 23-04-2010 16:48

Je kan je achtergrondje ook nog een effect geven, Ik heb het verloop van het vorige berichtje gebruikt.

Klik boven op de balk op "Filter" en dan op "Textuur" dan een effect kiezen ik heb voor "Oud canvas" gekozen.

Zet er een plaatje (tube) op door het te kopieren en op het achtergrondje te plakken.
Dat doe je door op het blauwe randje boven je plaatje (zonder achtergrond) te klikken en dan bij "Bewerken op "Kopieeren.
Klik dan op het blauwe randje boven je achtergrondje en Klik bij "Bewerken" op "Plakken" en zet het op de goeie plek
Bij "Bewerken" op "Bevestiging plakken" klikken dan is het stippellijntje weg.
Je kan nog met het druppeltje over de randjes van je tube (plaatje) gaan zodat het mooi in elkaar overloopt.

Afbeelding

Als je het filter van de krul gedownload hebt, Kan je er een krul in maken. Klik HIER voor de Krul plug-in

Deze moet je hebben "Curl" .
Afbeelding

Klik op de Image curl Krijg je een schermpje, met de schuifjes die op het schermpje staan kan je de krul zo maken als je zelf mooi vind.
(Ik heb op het hoekje met het emmertje er de kleur rose in gegoten)

Dan kan je er nog een Kader (randje) omheen doen, Door bij "Afbeelding" op "Kader toevoegen" te klikken.
Krijg je een schermpje (zie voorbeeldje) daar kan je de breedte van de rand kiezen en de kleur.
Je kan ook "Achtergrondpatroon" aanvinken, en dan rechts op dat gele mapje klikken dan krijg je een schermpje waar je patroontjes in staan en dan kan je er daar een uit kiezen.
(Vergeet niet het vinkje weg te halen als je weer een effen kleur wilt)
Zie voorbeeldje hierboven.
Voor nog meer patroontjes (paterns) .Klik HIER


En dan opslaan als type JPEG

(Het was mooier geweest als ik eerst de rand en dan pas de krul had gedaan, Foutje :? )

Plaats reactie