Picnik (Online)

Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Picnik (Online)

Bericht door Marianne » 25-04-2010 00:00

Picnik, Klik HIER

Online Fotobewerkings programmaatje (Engels ), dus hoef je niet te downloaden en is gratis.

Klik eerst op "Try it now"
Klik dan links boven op de balk op Photo's en op "Get Photo" en zoek een foto op die je wil bewerken.

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 25-04-2010 00:01

Afbeelding
Klik op de balk op "Edit"
Als je op "Auto Fix" klikt ,word in 1 x de hele foto automatisch verbeterd.
Bij "Sharpen" kan je met de schuifbalk de scherpte instellen, en klik op "OK" als het naar je zin is.
Resize is om een plaatje te verkleinen of vergroten.
Bij "Crop" kan je een gedeelte uit je plaatje snijden., klik dan weer op "OK"
Afbeelding
Exposure is voor lichter/donkerder en contrast, je kan daar ook op auto-fix klikken dan word het automatisch aangepast.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding

Klik op de balk op "Creative Tools dan zie je links allerlei mogelijkheden, gewoon uitproberen en als het niet naar je zin is dan klik je gewoon op Cancel en anders op Apply.
een paar mogelijkheden
Bij Vignette kan je kiezen voor kleur,maat en sterkte van de rand.
Afbeelding

Bij Border kan je voor een kadertje kiezen, kleur dikte en ook voor ronde hoeken.
Afbeelding

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat onder "Picnik Plus Preview" staat is nog gratis zolang het programma nog in ontwikkeling is.
daar staat ook bij "Doodle" als je daar op klikt kan je schilderen op je foto. Kies de kleur verf de dikte van je penseel, en Fade is een waterige of volle kleur.
Afbeelding

En bij Gooify kan je je beeld vervormen. door er je pijltje op te zetten en met een ingedrukte muis te slepen.
Afbeelding
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rechts op de balk bij "Save en Share" kan je het opslaan, en klik je rechtsboven op "Sign out" dan kan je opnieuw beginnen.
(Ik kan hem alleen maar opslaan, als ik niks aan de instelling verander.maar kan aan mijn PC liggen. daarom kopieer ik het originele plaatje en zet hem in een andere map.anders word het originele plaatje vervangen)
Dus "Save en Share" en dan "Save photo" dan opslaan , krijg ik een schermpje met "Vervangen" Ja.

Plaats reactie