Water, Regen, Sneeuw. Sqirlz (Downloaden)

Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 25-04-2010 00:39

Sqirlz Water spiegeling

Dit is nog een programmaatje voor water reflex met wat meer mogelijkheden.Klik HIER

Download. Klik HIER en HIER

Afbeelding---------- Afbeelding

Maar het is ook mogelijk om het te laten regenen / sneeuwen, zie foto van mijn broer toen hij nog jonger was. Hier heb ik het lijntje (zoals je boven bij het water ziet) om de waterstraal van de douche getrokken.

Links zoals de foto was en rechts zoals hij geworden is
Afbeelding---------Afbeelding

Als je plaatje klaar is op "GIF" klikken om het op te slaan.

Afbeelding

Dan moet er onderaan dat schermpje wat je dan krijgt, ook staan, opslaan als GIF.

Afbeelding

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 25-04-2010 00:40

Je kan een foto of plaatje spiegelen bij de meeste programma’s zelfs bij Paint
Bij Paint klik je bij "Afbeelding" op "Spiegelen".
Bij Online Image Editor "Upload - Bladeren - Upload en dan klik je op de E en de gespiegelde E en dan op "Apply" (daar klik je altijd op )

Ik heb de beide foto’s aan elkaar geplakt met PhotoFiltre
Je opend beide foto’s, dan klik je bij foto 1 boven op het blauwe randje van het schermpje, en dan bij "Bewerken" op "Kopieeren" (er gebeurd niets maar is wel opgeslagen ).
Dan klik je boven foto 2 op het blauwe randje van het schermpje. en dan bij "Bewerken" op "Plakken speciaal" dan zie je een schermpje en klik daar op "Toevoegen" daar kan je kiezen voor boven,onder,links of rechts, en klik dan op OK.
________________________________________________________
Het water heb ik laten bewegen bij Sqirlz Water Reflections
Je kan daar de golfslag veranderen , de kleur van het water en de richting van de spiegeling. Ook regen/sneeuw of allebei tegelijk.en nog meer instellingen.
Als je een foto wil maken met veel bewegend water , maak de foto dan niet te groot, anders worden het erg veel KB’s. (Je kan dat wel verminderen Klik HIER)
Afbeelding--------------Afbeelding

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 25-04-2010 00:41

Waterval maken

Er zit niks bij voor een waterval, maar je kan daar regen voor gebruiken.

Met het groene mapje open je je plaatje met de waterval

Klik op het icoontje waar water regen en waterrimpels op staan,
dan krijg je een schermpje en vink de regen aan (Rain/Snow Only) dan op OK

Afbeelding

Klik links op dat rode ovaaltje en trek met je muis rond de waterval, (met rechts klikken als je rond bent )

Klik dan bovenaan op het regen icoontje, dan krijg je een schermpje en vink rechts aan "Within Outline Only" (alleen binnen de lijntjes)

Zet onderaan het pijltje in de richting zoals het water stroomt van je waterval

Klik op het gele pijltje,
(om het te laten stoppen klik je weer op het gele pijltje)

en sla het op als GIF

Afbeelding



Je kan er dan met AnimatieShop of Online-Image-Editor nog de helft van de frames tussenuit halen, zodat je animatie wat minder KB's krijgt.
,

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 25-04-2010 00:42

Laten regenen of sneeuwen

Met het groene mapje een plaatje opzoeken en openen
Dan op de regen of sneeuw klikken,

Afbeelding

Dan krijg je een schermpje waar je van alles kan instellen, zoals de richting van de regen enz.

Afbeelding

Met het gele pijltje laat je de regen of sneeuw bewegen.
En dan opslaan als een gif plaatje.

Deze is gedaan met de sneeuw aangevinkt.

Afbeelding. . .Afbeelding

(Je ziet links ook nog een ovaal rood rondje staan "Outline" daarmee kan je een gedeelte van het plaatje uittekenen waar je de regen wil hebben, net zoals ik heb gedaan met de douche of met de teil met water bij de 2 hondjes)
Zet dan ook een vinkje bij "Within outline only"
Kijk daarvoor op deze uitleg klik HIER

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 25-04-2010 00:42

Golfslag veranderen.

Als je op de golfjes klikt boven in de balk (zie geel pijltje) dan krijg je een schermpje zie voorbeeldje hieronder, daar kan je met je muis de schuifjes verschuiven en zo de golfslag regelen, Klik op "Add Extra Waves" wat ik met rood heb omcirkeld. daar staan de schuifjes voor de golfslag.
Bij "Motion type" kan je van A tot E een verschillende soort golfslag aanvinken.
Bij "Add Flow" krijg je een schermpje waar je het pijltje in de richting kan zetten die je zelf wil, zodat de golfslag die richting op gaat.
Gewoon een beetje uitproberen wat je mooi vind.

Afbeelding

Hou er rekening mee dat als je water laat bewegen je plaatje veel KB's krijgt, Een bewegend plaatje bestaat altijd uit meerdere plaatjes achter elkaar die als een soort filmpje wordt afgespeeld.. je kunt dat weer verminderen als je AnimatieShop hebt. door de plaatjes te verminderen .

Doe je zo : bij AnimatieShop
Bij "Bewerken" dan "Alles selecteren" dan zie je bij alle frames een blauwe rand.
Dan boven in de balk op "animaties" en kies daar voor "Delen van animatie schrappen". Dan krijg je een schermpje en daar kan je kiezen hoeveel frames je wil schrappen (verminderen)

Dan is de snelheid waarschijnlijk ook veranderd en vlugger geworden, De snelheid van de beweging kan je ook weer aanpassen zoals je het zelf wil hebben.
Klik boven in de balk op "Animaties" en daar kan je kiezen voor "Eigenschappen voor frame" dan krijg je een schermpje waar je de snelheid van een animatie in kan stellen, hoe hoger het cijfer hoe langzamer de animatie is.

Het kan ook met Online-Image-Editor
Zie voorbeeldje hieronder "Remove iedere 2de frame"
Afbeelding


Of maak de afmeting van het plaatje niet te groot.

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 25-04-2010 00:44

Glitter maken met Sqirlz (Lesje van Wilma)

Afbeelding

Bedenk wel dat dit met ieder plaatje weer een andere instelling is.....
Gewoon effen overal op duwen.
Hier volgt het lesje.
Kopieer dit plaatje hier beneden .
Afbeelding

Daarna open je Sqirlz. Druk op het groene mapje en zoek het plaatje.
Dan druk je op het rode cirkeltje en begin je de omlijning te maken. Begin bij 1 Rood aan gegeven op de foto. De heen weg heb ik rood getekend, omdat de foto onduidelijk is. De terug weg (grijs) eindigt ook weer bij 1.
Afbeelding
je drukt dan op het blauwe golfje (links) en zet de instellingen als volgt neer.

Transparant 100
Texture 100
Underwater 100
Wave seperation 33
persperctieve 70
de rest hoef je niet te veranderen.

Druk op het gele pijltje en je ziet nu hoe het is geworden. Bevalt het niet dan druk je gewoon weer op het rode cirkeltje en begint opnieuw. Tip.....schuif je woon maar met de instellingen zodat je verschillende effecten ziet. Kom je niet meer uit dan kun je nog altijd de instellingen van mij gebruiken.
Daarna opslaan bij Gif (rechts) dan wel nog effen de MB`s verklein.

Veel knutsel plezier

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 25-04-2010 00:45

Makkelijk lesje van Wilma

Met Sgirl kun je niet alleen maar water laten bewegen maar ook, zeepbellen, wolken, ogen en zelfs rook. Zoals bij dit menneke.
Je download dit plaatje naar je pc
Afbeelding

een keer op je pc, zet je er een tekst op, zodat het nog speculeerde gaat worden.
Je opent Sqirlz, drukt op het groene mapje(links boven) zoekt het menneke en druk daarna op het rode cirkeltje (links)

Dan kun je beginnen met het trekken van lijntjes.
Afbeelding Let hierbij op het volgende.....doe maar een gedeelte van de tekst omlijnen, zoals bij mijn voorbeeld (De naam maar half)(heb dit rood omlijnd) Bij de rook hoef je nog niet eens zo secuur te werk te gaan. Als je dit hebt gedaan dannnnnn druk je op de blauwe golfjes (links boven, derde van links) en zet dan de instelling van TRANSPARANT helemaal open op 100 en de MOTION TYPE op D. Met de andere instellingen is eigenlijk niet zo belangrijk, gewoon maar schuiven en je laten inspireren. Als de foto klaar is druk je op gif (rechts boven) en sla je hem op. Daarna wel effen nog de MB`s verlagen. Kom je er niet uit dan klop AUB niet bij mij aan. Maar bij Marianne. Ik ben maar een beginneling. Maar Sqirl is zo simpel dat zelfs een beginneling als ik het kan. Veel knutsel plezier.
Afbeelding

Afbeelding

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 25-04-2010 00:49

Uitleg van Wilma

Afbeelding

open Sqirl dan het plaatje zoals gewend en ga de lijntjes maken...

Afbeelding

Daarna... als je de lijntjes getrokken hebt en het plaatje goed is zie hier ....sla je het op bij Avi
--------------
Nu doe je eerst je oude plaatje verwijderen zodat sqirle leeg is ennnnnnn
open je Avi...zie (plaatje beneden) en zoekt de foto die je daar net hebt opgeslagen.

Afbeelding

Je ziet dan bijna de zelfde foto als net maaaaaaar is nu AVI.
Als je op het rode cirkeltje(links) drukt dan kun je beginnen om een nieuwe creatie te maken. Is hij in orde dan druk je op het gele pijltje en dan zie je alles bewegen(water en/ of de glitter) wat je al bewerkt hebt. Bedenk wel dat je bij glitter andere instellingen moet doen....maar is eigenlijk maar schuiven en uitproberen
Afbeelding

Ben niet goed in uitleggen......hoop dus dat ik jullie toch verder heb kunnen helpen.
Afbeelding

Daarna natuurlijk opslaan in gif

Plaats reactie