PhotoFiltre-STUDIO, Brushes

PhotoFiltre en PaintStar en PaintNet en PhotoPlus
Plaats reactie
Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

PhotoFiltre-STUDIO, Brushes

Bericht door Marianne » 23-04-2010 16:05

BRUSHES

Brushes dat zijn een soort stempels (penselen) die je op een plaatje kan stempelen. (Je kan ze verkleinen en vergroten (procenten) en wazig maken (bij DRUK) of vervagen (aanvinken.)
Bij PaintShopPro noemen ze het "plaatjespenselen"

Bij PhotoFiltreStudio zie je onderaan de brushes een mapje staan, daar vind je de brushes .
of klik op de aardbei rechtsonder bij je gereedschap (Dat zijn gekleurde plaatjes)
Afbeelding

Links naast het mapje zie je 2 icoontjes om te spiegelen zodat je bijvoorbeeld een hoek brush in elke hoek kan zetten.

"KLIK HIER" daar vind je brushes voor PhotoFiltre Studio (eerst op klikken dan opslaan )

Het moeten PNG bestandjes zijn
Je moet ze in het mapje Brushes zetten die in je programma PhotoFiltre Studio zit

(Dus in je C schijf en dan Program Files en dan zoek je PhotoFiltre Studio op, daarin zitten mapjes en ook het mapje met Brushes.)

Zelf je eigen brushes maken, kijk in het berichtje hieronder.

,

Marianne
Beheerster
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21-06-2008 22:07

Bericht door Marianne » 23-04-2010 16:06

Zelf je eigen brushes maken.

Neem een leeg vel met een witte achtergrond en maak het niet hoger dan 100 pixels.
Ik neem 100 X 800

Open meerdere PNG tubes en verklein ze zodat ze niet hoger en breder zijn dan 100 pixels.(anders staat je brush er niet helemaal op).

Bovenaan bij "Beeld" klikken op "Raster tonen". en je ziet een raster van 5 blokjes hoog en dan zet je de plaatjes steeds tussen 5 blokjes breed.

Afbeelding

(Doe je dat niet dan staan je brushes er niet goed op, deze hieronder staan dus niet goed omdat ik geen raster had gebruikt)

Afbeelding

Bij bewerken doe je kopieeren en dan op je achtergrond plakken, "KLIK HIER" voor uitleg
netjes naast elkaar en hou de afstand aan van 100 pixels ( 5 X 5 blokjes)

Haal bij Beeld weer het vinkje weg bij "Raster tonen" zodat je raster weer weg is.

Bij Bestand slaan we het op als PNG bestandje en geven we het een naam, krijg je een schermpje klik op JA
Krijg je nog een schermpje en laat het aangevinkt staan bij GEEN

Zet je brush plaatje in het mapje Brushes in het programma bij Program Files op de C schijf

Start je PhotoFiltre Studio op en open een leeg vel

Klik op je brush penseel en onderaan op het gele mapje, Je ziet nu je brushes erbij staan.
Afbeelding . . . Afbeelding

Klik op het zwarte driehoekje (zie voorbeeldje hier linksonder) en daar komen al je brushes tevoorschijn.
zorg dat je voorgrond kleur een andere kleur heeft dan je achtergrondje (anders zie je je brushes niet) ;fluiten;

en kies een brush en klik op je achtergrondje

De cijfertjes die erbij staan is de breedte van je plaatje.
Ik zie dat ik ze de eerste keer niet goed heb neergezet (zonder raster) want de laatste staan er niet helemaal compleet op, Ik heb ze te ver uit elkaar gezet en dan krijg je dit .zie voorbeeld)

Afbeelding . . Afbeelding

Deze hieronder zijn tussen 5 x 5 blokjes gezet in het raster, en zijn wel goed.

Afbeelding . . Afbeelding

Bij de procenten kan je de grootte van je plaatje kiezen en met het schuifje bij DRUK kan je je brush wazig maken. Je kan ook nog een vinkje zetten bij VERVAGEN


=============================================

Je kan ook brushes op het internet zoeken en daar zelf je serie brushes van maken.

Plaats reactie